2011-04-07

Ett foto från idag.

Det börjar att ta sig så smått. Jag gillar verkligen hur Pinnatifidan växer. Den klänger sig fast på stenarna och tycks trivas bättre där än i substratet, gillar iof även hur den sträcker sig mot ytan och bygger på höjden utan att skymma det som finns bakom.
Mossorna börjar tjocka till sig nu också och jag tror att det kan vara dags att justera lite vid nästa vattenbyte.
Scapen är för oorganiserad nu med duttar av olika arter överallt. Jag kommer att ta bort Difformisen och ev Walichiin också. Den nya närinsblandningen verkar funka riktigt bra och jag har bestämt mig för att köra på den i fortsättningen. Tillsätter ett par droppar outspädd Micro+ i varje balja var dag. Innan helgen får de en extra dutt eftersom jag är borta.
Inga direkta problem med alger heller. Lite trådalger skymtar på sina ställen i mossan. Tror att det följt med från tidigare kar den suttit i. Ska slänga i lite mer amanosar och se om det gör susen. Håller det sig bara såhär så är det inget som stör.
Bild från idag.

Imorgon åker jag till Ciklidstämman, stamnar till i Eskilstuna och hämtar upp Kimmpa på vägen. Ska bli kul att träffa Oliver Knott och alla andra galningar.
Syns kanske där?

Inga kommentarer: