2006-01-15

Det vankas bättre tider =)!

Jag har idag kommit hem efter en visit hos svärmor i snöiga värmland och en snabbis hos mina päron där hemma.
När jag kom hem så fanns det trådalger, inte mycket, men ändå. Verkar klart vara på bättringsväg. Gött!
Jag satte genst igång å plocka bort dom, bytte vatten oxå.
Alltid så kul att vara borta ett par dagar, man ser inte riktigt hur mycket det växer när man ser karet varje dag.
Jag passade på att plocka bort den sista glosson nu oxå, jag ska ta skott från HC:n imorgon och plantera ut över hela botten. Den växer förvånansvärt fort faktiskt. Jag tänkte jag skulle få till en ganska heltäckande matta tills nästa växtträff. Vi ska ju vara här då!
Min Elantine växer som attan. Ska gallra den med.
När jag svängde förbi karlstad i lördags så köpte jag tre jätterötter, vet inte varför igentligen men... Peter ska köpa en av mig i alla fall. De andra två är till salu. Shit!, dom är stora. Mellan 150 & 180cm. Grymt snygga oxå. Om det är nån som är intresserad så är det bara å höra av sig!
Imorgon kommer en bild på karet, när jag planterat ut skotten.
Jag fick ett stativ till kameran av pappa när jag var hemma. Ska bli kul att se om det gör nån skillnad.

Inga kommentarer: