2006-02-11

lite nya fiskar å projekt!

58 litraren har fått lite ny uppmärksamhet. Vattenbyte igår och lite ny mossa och en twist på looken! Såg fint ut idag. Klart och fint,. ska nog starta på en mäskblandning till denna imorgon.
Jag köpte lite nya fiskar... fyllde på med ca 5 guldtetra å ett gäng drottningrasboror, dom hade inga kilfläckar.
Jag köpte 6st kulfiskar till 375:an. få se hur dom går ihop med dom andra invånarna. Om det funkar fint så är tanken att det ska bli flera. Jag kan inte riktigt sluta kolla på dessa små liv. Dom e grymt coola!
Jag har dratt ingång ett nytt nano projekt. Jag har inte kommit så långt! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yo,

Hur går det med kulfiskarna? Har hört att dom inte är så snälla mot räkor eller växter...

/Makasu
http://green.colorize.net/

b r a m s sa...

Jo, det funkar fint!dom verkar komma överens med både räkor och växter. Jag är helt facinerad av dom. Lugnt den tuffaste sötvattensfisken jag har sett!