2010-02-28

Fototävling

Redbee.se har tagit initiativet till en lite fototävling. Eftersom räkor är mitt absoluta favoritmotiv så måste man ju ställa upp!
Kanske är lite sent att göra reklam för just denna tävling då sista anmälningsdag är imorgon =)..
Men jag hoppas att det inte undgått er då denna banner dykt upp på de flesta svanska akvarieforum det senaste.




Jag har fotat räkor som en dåre de senaste dagarna... Ville helst ha med en bild i varje kategori, systemkamera och kompaktkamera.
Problemet var bara att jag inte har så många kar med räkor i att fota. Men jag fick hålla till godo med de som fanns.
Amano är ju iof mest fotogenique av alla räkor och otroligt rolig att fota. Det går att få fram mycket spännande färgkombinationer med olika belysningar samt återspeglingar av färger runtomkring i karet.
Jag slänger upp lite bilder som inte kom med i tävlingen.






Den sista bilden kom med för att det ser ut som en liten ö med palmer på =)

Tycker att Johnny Wong och de andra som jobbar med Redbee gör ett superjobb och jag önskar att jag hade tid att engagera mig i den sidan mer. Fototävlingar är kul och jag har snackat lite med andra gubbar om att dra igång en ny tävling på PS...
Kanske till våren?

Får ursäkta mig till er som fått vänta länge på att jag ska till götet så ni kan få er PMDD. Ska skärpa mig =)

Inga kommentarer: