2010-02-23

Sugen på grönt!

Så här ser det i Karlstakuben idag efter vattenbyte!
Som ni ser så finns det ingen dominerande växtfluff! Pogestemonen har smält? bort och Arcuatan i bakkant inte ens tittat fram över kanten. Funderar på om jag ska köra i lite Vivipara där bakom i stället. Är sugen på grönt!
Jag har iof sett bättringar sen jag bytte tillbaka till lysrören. Kör som innan 4x15w i armaturen, sen har jag kompletterat med ytterligare 2x18w vilket ger 0,76w/Liter. Ska köra i lite PMDD idag för första gången. Har inte riktigt vågat det innan. Hoppas att Arcuatan piggnar till nu innan helgen. Annars får den ge plats åt Viviparan.
De små pinnarna är mest på prov, ville kanske få en känsla av att de klänger kring stubben. Vet inte om det funkar riktigt, känns som att det gjorde det röriga rörigare...
Fissidensen har iaf blivit lite fluffigare och mycket snyggare sen Amanoräkorna kom i.
Om jag ska få med denna i ADA så har jag inte så mycket tid kvar att fundera på heller.

Allt för denna gång!.

1 kommentar:

Kimppa sa...

Yo! Pinnarna kan bli skitbra när mossan växt till sig och pinnarna åker upp o ner från mossan. Bakgrunden tycker jag är det svåraste på din skejp. Den storbladiga passar inte in enligt mig, för stor skillnad mot det små och tunnbladiga. Vivi tror jag är för trassligt, kanske ska du fortsätta på idén med mossiga grenar och ha några i bakgrunden med!? Jag ser det som din röda tråd i skejpen. Sen tror weepingmossa skulle passa jävlit bra i ditt kar, och den växer väl lite fortare än fissidens med.
Och se till nu för hilvite att inte bli me alger...