2011-01-18

Lite hyresgäster

Idag fick jag änrligen med mig lite nya fiskar till akvariet. Jag har varit lite i valet och kvalet vad det skulle bli. Har funderat en hel del på lite olika pennfiskar, bla mortenthaleri och Espei. Men de är som kanske känt ganska bra på att hoppa och det är synd att ha så fina fiskar på golvet.
Jag beslutade iaf att jag inte ville skaffa täckglas och fick därför gå på andra alternativ.
Det slutade inte helt oväntat med en Rasbora. Denna gången fick det bli en något större art. Sawbwa resplendens.

Jag har väntat ett bra tag på att det ska komma in Zebraottosar men nu har det kommit, så det fick bli ett gäng som får samsas med de Otocinclus affinis och Nanoptopoma sp. peru som går där nu.
Skitsnygga är dom!, och pris därefter...

Slänger med en bild på Nannoptopoman också. Inte så illa den heller =)

Inga kommentarer: