2011-01-07

Uppdatering från veckan

Jag har gjort li9te ändringar som var planerade från början. Micrantemum och H. difformis narrow åkte ut, de var bara med från början för att bygga lite massa och förhindra alger.
Jag har delat på alla skotten på Pinnatifidan och satt den i mitten och längst bakrutan. Den har fått lite aquacarekapslar vid rötterna då jag läst att växthastigheten ökar något om den får näring via rötterna.
Tanken är att den ska välla fram över stenarna och bygga massa i mitten av scapen.
Som ni ser så har jag även testat med en Needleormbunke på höger sida. Ser nu att den är för hög och lång. Kanske kan fixa det med stenen som den sitter på. Eller byta ut den mot en mindra variant.
Elantinen stormtrivs och jag börjar gilla den lite, den kanske får stanna? Kanske kan funka tillsammans med an annan marktäckare i framkant, eller insprängt mellan. Kanske UG, Elocharis eller glosso?

Inga kommentarer: