2005-09-24

Auto gödning klar!

Idag har jag varit på auktion i Trollhättan. Det var det sämsta jag har varit med om på länge... så den snackar vi inte mer om..

När jag kom hem så fixa jag färdigt med auotomatgödningen. Det blev ganska bra i slutändan. Jag har möjlighet att fylla på med fjorton liter gödning som då räcker till 14 dagar!

Jag började med att blanda 6 liter, jag stoppade i:
3krm Kh2po4
9tsk Kno3
6tsk mgso4
6tsk k2so4
6krm nutrisi

Algrna verkar stannat upp lite men finns fortfarande där. Jag mätte upp något hög halt av Po4 oxå.
värden idag:
Ph 6,8 (ngt högt)
kh 3
po4 5
No3 ca 50

Ligger bra högt på det mesta... ska byta vatten imorgon och köra på halv dos mot förut därefter. bara microämnena får ligga kvar på 1krm/dag.
Kunde tyvärr inte mäta Fe för johan har lånat mitt test.

Inga kommentarer: