2005-10-08

Jeu!

min Ap. Madagascariensis börjar bli apstor. Märks skillnad sen jag bytte ljus!



Glosso med tydliga näringsbrister. Kalium???


Testerna idag visade:
No3 40
po4 5
ph 7,0
fe 0,2

Fattar inte att jag kan hålla så höga po4 halter, stoppar ju knappt i nån alls längre!
Testerna är tagna precis efter att ljuset sätts på. Borde kanske sätta igång co2 tillförsel ännu lite tidigare?
tror jag ska ändra + kräma på nån bubbla till i sek.
Algerna verkar sakta krypa tillbaka. verkar inte som att det blir mer hål i glosson heller.... men dom gamla finns ju kvar =(

Har varit på loppis på saron med mina föräldrar idag. Hittade en 50w HQL lampa för 20 spänn, inte så mycket att tveka på... få se om den funkar bara,... kanske vore nått för Linus akvarium?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har du mätt fe med ??

Jag har då aldrig fått några utslag med mitt JBL-test...

/oveb

b r a m s sa...

Jasså, jodå för mig funkar det bra!