2005-11-14

Två nya designer!

Hmm det har hänt en del... Har varit ganska dålig på å uppdatera här. Jag har gjort om i mitt nano i köket och även i Linus 27litrare.















I Linus kar har jag fördelat en Tenellus (inköpt på Zoomässan för 99:-!!! dom e fan inte sanna iblnad!) i framkant. Tror den kommer funka ganska bra. Väntar även på ett par stänglar Ludwigia Palustris och även Bacopa ska titta upp bakom roten. Han fick ärva i stort sett alla mina Cladophora bollar från 375.an.




"Köketkaret" (ovan) har fått lite M. Hirsuta som jag hoppas ska täcka upp i framkant. Har märkt att Myacan trivs bra i detta kar, så jag satte i lite mer.

Jag har experimeterat en del med bakgrunder i 375.an de senaste dagarna. Jag har även satt en svart kant (eltejp) upptill. Märkte att stagen ledde ljuset och sabbade fotona skarpt. Denna ska bort när jag fotat klart då det inte alls föll mig i smaken.

Ny gödningssats. 14 dagar

14 tsk kno3

16 krm nutrisi

2 krm kh2po4

Mitt största problem jusst nu är å bevara de växter jag har ansat ut till auktionen, två veckor kvar. Verkar som en del redan vill ge upp. Vi får se vad det är för skick när tiden är inne.

Inga kommentarer: