2007-12-23

En synnerligen god jul...

Det har varit lite stressigt det senaste och jag har inte riktigt haft tid för bloggen och mina kar. Men jag tänkte i alla fall att jag skulle få in nått här innan det blir storhelger å sånnt!

375:an börjar buska till sig nu. Det som växer absolut mest är H. maritima. Å Shit vad den växer... Den ska man nog ha ett öga på så att den inte tar över. Här har jag precis ansat ut en ganska stor massa.
58:an tuffar på som vanligt,. Konstigt hur bra det funkar igentligen. Oavsett vad jag stoppatr i det både i fiskar, näring å co2 osv. Snyggt å lättskött!,. Det är därför lite svårt att göra sig av med detta kar... jag borde igentligen minska mängden kar hemma men vilket ska bort!?!
Nanokaret i köket sköter sig också typ helt av sig själv. En droppe Tropica AC+ nån gång emellanåt och påfyllning av vatten vid avdunstning... (detta är för lätt =))
325:an är väl det karet som skulle behöva lite mer uppmärksamhet... vet inte riktigt vad jag ska göra med detta men det lutar väl åt en rescape efter nyår.
Saltet funkar osså ganska bra tror jag. Det kommer lite kiselalger efter vattejbyte men det kan jag leva med. Den lila (ser mer röd ut på denna bilden men...) tångliknande algen är tydligen nått som anses vara ogräs men jag gillar den. Hoppas på att jag ska få klippa lite i den såsmåningom, det är ju tydligen inget att räkna med i saltade kar annars avd jag har fattat det som.
Min ephyllia har etablerat sig ordentligt och jag hoppas nu på att mina clowner beslutar sig för att flytta in.

Sist men inte minst en riktigt GOD JUL på er alla!
/C

6 kommentarer:

Wickberg sa...

God jul på dig med Christian och ett gott nytt år!

Anonym sa...

God Jul!

Anonym sa...

God Jul! Du förgyllde verkligen julhelgen för mig :D Nu kan jag på riktigt planera ett nytt kar med vad för inredning och vad för räkor! :D

defdac sa...

God fortsattning fran Phoenix/Arizona! Jag gillar speciellt de tva oversta burkarna. Masterliga, stor villha-faktor.

Anonym sa...

du har riktigt fina akvarium. Tycker placeringen av alla växter är helt perfekt, i alla akvarierna. (inte alls avis) :p. gott nytt

Bootin sa...

hehe =) gott nytt år din gamle mal! får ta och kika på ditt saltkar snart