2010-01-16

En start som tillslut kom...

...satt i möte hela torsdagen. Fredag tillbringade jag i samma rum som torsdagen. Men denna gång med ingen mindre än Kjell Forman. Han hade som vanligt mycket intressant att dela med sig av. Bl.a. Kommer det en ny bok i hans Back to nature serie som inriktat sig på Nanoakvarium. Ska bli kul att se den när den släpps.



Efter två sånna dagar blir man helt paj! Det tar verkligen på krafterna...
Bra var ju kanske det. Skulle egentligen ha åkt till Gbg men pallade helt enkelt inte att köra. Istället har jag hela helgen att lägga på Helenas kub.
Jag har bestämt mig att ge LED-belysningen en chans och monterat ihop de delar ( som förövrigt kostar typ två månadslöner för konsumenten ) som jag hade i ett gammalt aluminiumskal som jag har kvar sen Akvarieleasing tiden.


Såhär ser det ut på plats. Ganska bra drag i den må jag säga. Jag har ju tänkt en scape med mest fisse och lättare växter som inte är så ljuskrävande. Har faktiskt en klar hardscape men inte orkat fota den. Tänkte publicera den imorgon när jag putsat färdigt.
Kul att pilla lite igen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Kimppa sa...

Yo MTF!
Well...det hade faktiskt blivit bättre med lite stenar och rötter...kanske nån växt här å där...va lite crazy och prova lägg i lite vatten oxå! Hoppas du ska vara med ADA med den där skejpen (;

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.