2008-03-05

Sen sist...

Hej alla!
Det var ett tag sen sist och det har hänt mycket.
Förra helgen var jag och Helena i Stockholm och hängde runt lite. Vi passade då också på att besöka Akvarielagret som är sveriges största akvariebutik. Det var lite kul, dom hade ett ganska imponerande sortiment med allt som man förväntar sig och lite därtill. Man kunde te.x. hitta denna kulfisk som var helskön. Att tillägga är att den uppskattningsvis var ca 50cm!!!
Jag har sen sist även skaffat mig ett co2-kitt från Aquatic nature. Shit va smutt den är. Jag gick i tankarna att uppdatera setupen på nanot i köket först. Även byta ut det mot ett Cocoon 1. Men det visade sig vara för stort. Jag har även köpt 5st SS- CRS som jag hade tänkt mig till det. Men längre än så har jag inte kommit. Det kommer eventuellt bli så att 58:an (som redan stått still i en månad) plockas bort och ersätts med ett Cocoon 6. Tanken är då också att jag ska köra på AN.s bottensubstrat. Detta återstår att se.

Jag fajtas rätt mycket med tankar om att både lägga ner och starta nya kar samt göra om de jag har. Senast har jag fastnat för tanken med en stor möbel med 3st kar med ca måtten 70x40x50 (LxHxB). Alla med co2 och en fet lampa över... Dom ska byggas i optiwhiteglas eller kanske i plexi. Ska kolla vad det kalaset kan gå på.
Om nån har något tipps på snygga armaturer, typ 70w Mh eller kanske compaktrör så kan ni hojta till.
Jag vet inte hur detta ska sluta.

Nått annat som är riktigt kul är att jag har haft den turen att bli inbjuden till en resa till Tropica den 24 April, jag har bokat biljetter och väntar otåligt =)

1 kommentar:

defdac sa...

Opti-White. Yum. =)