2008-11-04

Nya lampor från ADA

Jag kör ett inlägg till idag. Tänkte först att jag för lat som vanligt men energin strålade till rejält jusst. Som vanligt när klockan slår sängdags =).
Eftersom det varit lite slappt på bloggskrivandet det senaste så kör jag en liten uppdatering av mina projekt.

375:an går numera på efterslänten, jag har testat att köra med en gammal AM lampa på 10 000K i ena lampan för att se om det kan lösa mitt problem med bleka toppar!.. tyvärr så verkar det som det kvittade... Jag har i vilket fall beställt nya lampor och denna gången blev det ADA.s. Ska bli kul att se om dom är så mycket bättre än de jag tidigare testat. Dom kommer om en vecka ungefär. Jag har även problem med min probe som kläggar igen... se länk
Annars så ser det ganska likt ut som innan, alla gröna växter på bra som fan. rensar varje vecka starogyne och elantine. Det har flyttat in 20 pennfiskar här och mina scalarer ligger ute på intressekoll på plantswap.

325:an har fått en ny design som är på tillväxten, det kommer lite bilder därefrån snart.., Jag ska bara låta mina amanos käka lite trådisar först! =)

Räkkuben, mossan växer på och räkorna förökar sig som... räkor... Finns så det räcker till alla som vill ha. Hör av er om ni vill investera i ett gäng.

Räkkulan, håller på att flyttar alla mina helvita crystal till detta. De har ännu inte kommit några yngel här.

Aquacuben, just nu så är det bara typ 2 cm vatten i den + en liten näve växtrens. Tänkte i min slöhet att det skulle få ta sig emersed...

Nanot i köket har fått en ny design för ca två veckor sen. Även bytt belysningen från 7w till 9w. Sitter en AN lampa på 6500K där nu.... Vilken skillnad!. HC mattan börjar arta sig! =)

Mitt mossterrarium krachade för ett tag sen, sen dess har det stått still. Men förra helgen handlade jag vitmossa till mina orkideér och slängde i de i botten. Den håller fukten bättre nu och för ett par dagra sen fick en köttätande växt flytta in.

Min Wabi-kusa börjar också arta sig... Måste nog slänga upp ett foto på den imorgon... =)

Jag har varit uppe på Akvarieteknik förra veckan och installerat en ganska jusste setup på en 125L kub som ska med på norgemässan,. men jag glömde ju kameran naturligtvis. Men jag ska ta med den å knäppa lite bilder nästa gång jag ska upp. Har även fixat med växtlistorna till Hornbach så att dom numera kan beställa hela Ats sortiment vilket kommer bli ett stort upplyft. Funderar på att publicera dessa listor på ps inom kort,. ska bara se så att allt stämmer innan jag går ut med dom.
På tal om hornbach så jobbade jag där i helgen. Kändes sjukt att vara tillbaka på det stället igen. Men å andra sidan så gjorde det som jag gör i vanliga fall på min fritid. Pilla i akvarier å snacka skit med Johan (Jower).
Hoppas på att det stället ska bli bättre nu med ny leverantör, stort växtsortiment och Johan som är grymt duktig!.

Så... det var nog alles!

1 kommentar:

Wickberg sa...

Kul att få lite uppdate, bilder på nanot vore roligt att se!