2005-12-21

Controller!


Äntligen kom Ph-controllern. Tuze utlovade 5 leveransdagar, det slutade på 4 veckor!!!
Det är igentligen skit samma, jag har inte haft tid med karet det senaste ändå, den hade bara blivit liggande.
Men idag har jag kopplat in den. Inte vidare krångligt. Jag är lite tveksam till deras über avancerade fäste till proben bara. Fattar inte att dom orkat ta fram en superkrånglig grej som funkar kass... Ni som har sett den förstår säkert vad jag menar.
Jag har lite funderingar kring vart man ska stoppa proben också. Det är en ganska stor skillnad på Ph:t i första kammaren, sista kammaren å i karet. Frågan är om jag kan ha den i sumpen övehuvudtaget!?
Det återstår att se.
Jag har ställt den på 6,5 nu, proben får sitta i karet sålänge så får vi se hur det artar sig sen.
Jag har fortfarande lite problem med trådalger, kan va så att jag har legat lite lågt med co2:n. Hoppas att det blir bättrre nu. Ska byta vatten å rensa bort trådisar riktigt noggrant imorgon.
Återkommer,....

Linus har bytt vatten i sitt kar idag!. det var på tiden! men det ser riktigt jusste ut.
Mitt mellankar verkar funka ganska bra. Det bubblar lite trots att jag inte har nån co2 tillförsel. =)

Inga kommentarer: