2005-12-31

Vattenbyte

Bytte vatten i förrgår. Jag glömde att hysta i näring, karet gick alltså bara på dosen från autogödningen. Men till min förvåning så var det värre bubbel än någonsin när jag kom hem från jobbet!
Betyder detta att det bubblar mer med lägre nivåer? Kan tänka att Po4:an fortfarande ligger lika högt, det kanske är så att det bubblar för att det är mer välvägt mellan näringsvärdena?
Jag hällde inte i nån näring i går heller, om det bubblar som auset så måste det juh betyda att det växer på. Jag ska nog testa att hälla i 1 tsk k2so4 i autosatsen i fortsättningen. Finns risk för kaliumbrister annars.
HC.n börjar bli riktigt vacker nu, den växer ganska fort faktiskt. Tanken är att glosson å alla andra marktäckare ska ut, kvar ska jag ha triandran, hcn och helferin. Är sjukt förtjust i Helferin asså!

Jaja,
gott nytt på er!

Inga kommentarer: