2005-12-12

dåligt med tid mest hela tiden!....

SHIT! Det är 10 dagar sen jag skrev nått i bloggen nu. Jag har faen inte haft tid. Varken med bloggen eller med karen. Men det har hänt ganska mycket ändå.

375:an Glosson har börjat ta sig å även trådalgerna, som jag misstänkte. Växterna ser ok ut. Javorna har blivit ngt svarta på bladen (nån som vet varför?, brister?). Anar även kalciumbrist då det är ganska blekt "over all" trots osannolika mängder NutriSi. Iclinatan har tatt sig fint och även limnophilia aromatica. Jag fick lite Didiplis diandra på posten av NiXoN, den har jag precis satt ner efter ganska hård utrensning av trådalger. Men den har redan sträckt på sig.
Jag har satt igång autogödningen idag igen.
Kno3 8 tsk
Kh2po4 ½tsk
NutriSi 2 tsk
Mgso4 8 tsk
K2so4 8 tsk

Detta till 8 dagar.

Jag har idag och igår byggt ett ytterfilter till minikaret i köket (utförlig beskrivning och bilder kommer senare i veckan) Jag har även bytt sand och inredning där.
Jag har startat upp mellantanken idag igen. Tänkte att det skulle bli ett lowtec kar som skulle få bli riktigt grönt å igenvuxet. Har satt i lite Elocharis, crypto, heternathera och rotala rotundifolia sålänge. Har även tänkt plantera H. verticillata och ev M. hirsuta mm. Inspirationen till detta kommer från ett helt sjukt igenvuxet kar som jag såg inne på tropicas labb på danmarkstrippen.

Kanske inte nån guldbild men...

2 kommentarer:

oblog sa...

Fick du inte "Elatine triandra" ??

b r a m s sa...

jo, det stämmer!